2006-12-03

Grillbil och färska apelsiner




Under några dagar är Pauls Kök i Alicante för att lapa sol, studera lokal mat och ta det lugnt i största allmänhet. Framförallt ser jag fram mot ett besök på en känd lokal bodega och prova mig igenom deras tapas. I förmiddags var vi på den lokala marknaden. Där såg vi flera exemplar av den fantastiska "grillbilen". Så många grillade kycklingar har jag aldrig sett på en gång, Tre olika "skift" av kyckling i olika grillstadier. Just nu är det apelsinskörd. 5 kg busfärska apelsiner för €2,50 är inte fel. I ett av bokstånden hittade jag "50 great curries of India, äntligen en bok med indiska rätter som verkar vara inspirerande att gå utanför de standardrätter jag lagat under många år. Jag kommer säkert tillbaks med konkreta erfarenheter av att laga rätter ur den.
Här gjordes lokala hamburgare, då tänkte jag på kompisen k-dude som den här helgen smaskar i sig hiltonburgare, så jag avundades honom och avstod.

Inga kommentarer: