2006-12-14

Kyckling Korma


Jag är väldigt förtjust i indisk mat, förmodligen beroende på att jag ätit curryrätter sedan jag var liten. Min mormor var känd för sin starka curry och pappa tog med sig idéér hem från sina resor i Fjärran Östern. Familjen väntar ännu på att jag skall prova recept i min nya bok, men jag behöver först handla i min indiska kryddbutik.
Jag börjar alltid med att bryna lök i olja och tillsätter curryblandningen så att den får steka med några minuter. Det lär vara viktigt för att utveckla rätt smaker. I med lite vitlök, sedan en burk med pomodorotomater och 2,5 dl creme fraiche. Idag var det lite bråttom så jag använde fryst kycklinginnerfilé. På slutet la jag i det som var kvar av gårdagens kokta blomkål och morötter. Samtidigt lagade jag pilaff på råris.

Inga kommentarer: